Obchodní podmínky

podmínky

I. Základní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Obchodní podmínky“) jsou vydány dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
  2. Prodávající: Milada Strnadová, IČ: 225 33 052, se sídlem Cvikovská 380/2, 190 00 Praha, e-mail: mila.arte@seznam.cz (dále jen „Prodávající“).
  3. Tyto Obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti Prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti jako spotřebitel (dále jen „Kupující“) prostřednictvím internetového obchodu na adrese www.milaarte.cz (dále jen „Internetový obchod“).
  4. Ustanovení Obchodních podmínek tvoří nedílnou součást kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost.
  5. Kupní smlouva i Obchodní podmínky se uzavírají v českém jazyce.
  6. Tyto Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy kupujícím je právnická osoba nebo osoba jednající v rámci své podnikatelské činnosti či samostatného výkonu povolání.

II. Informace o zboží a cenách

  1. Informace o zboží (včetně cen a hlavních vlastností) jsou uvedeny u jednotlivých položek v katalogu Internetového obchodu. Prodávající není plátcem DPH; ceny jsou konečné a DPH nezahrnují. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
  2. Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a Prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu k prezentovanému zboží (§ 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije).
  3. V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
  4. Případné slevy z ceny zboží nelze vzájemně kombinovat, není-li uvedeno jinak.

III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Náklady vzniklé Kupujícímu při použití prostředků komunikace na dálku (internet, telefon) si hradí Kupující sám; neliší se od základní sazby jeho poskytovatele.
  2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží a cenách, které jsou konečné včetně všech souvisejících poplatků.
  3. Objednávat lze:
    • prostřednictvím zákaznického účtu po registraci, nebo
    • bez registrace vyplněním objednávkového formuláře.
  4. Kupující v objednávce zvolí zboží, množství, způsob dopravy a platby.
  5. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko Odeslat objednávku; odesláním souhlasí s těmito Obchodními podmínkami. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.
  6. Prodávající bez zbytečného odkladu potvrdí přijetí objednávky na e-mail Kupujícího. Potvrzení objednávky je přijetím nabídky a dochází jím k uzavření kupní smlouvy. Prodávající neodpovídá za nedoručení e-mailu (chybná adresa, plná schránka, spam apod.).
  7. Není-li možné některý požadavek splnit, zašle Prodávající Kupujícímu pozměněnou nabídku; kupní smlouva je uzavřena potvrzením přijetí takové nabídky Kupujícím.
  8. Všechny přijaté objednávky jsou závazné.
  9. Došlo-li ke zjevné technické chybě v ceně (např. zjevně chybná nulová cena), Prodávající není povinen dodat zboží za takovou cenu, a to ani po potvrzení objednávky. Prodávající bezodkladně informuje Kupujícího a zašle pozměněnou nabídku.
  10. Obdrží-li Kupující neúplnou, poškozenou či záměnou zásilku, je povinen kontaktovat Prodávajícího bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 dnů od převzetí, a doložit fotografie zásilky a obsahu; způsob nápravy bude dohodnut (výměna, doplnění, vrácení peněz).
  11. Zakázková výroba (na míru): u zboží vyrobeného na zakázku je Kupující povinen uhradit zálohu 50 % před zahájením výroby, nejpozději do 3 pracovních dnů od potvrzení objednávky; neuhradí-li včas, může být objednávka zrušena. Po schválení návrhu a zahájení výroby je záloha nevratná (propadá ve prospěch Prodávajícího) jako náhrada za čas a materiál. Zbytek ceny se doplácí po dokončení před odesláním/odběrem.

IV. Zákaznický účet

  1. Registrací vzniká Kupujícímu zákaznický účet; objednávat lze i bez registrace.
  2. Kupující uvádí správné a pravdivé údaje a udržuje je aktuální.
  3. Přístup je chráněn uživatelským jménem a heslem; Kupující je povinen zachovávat jejich mlčenlivost. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
  4. Kupující nesmí umožnit využívání účtu třetím osobám.
  5. Prodávající může účet zrušit (neaktivita déle než 5 let, porušení povinností apod.).
  6. Dostupnost účtu může být dočasně omezena z důvodu údržby.
  7. Registrovaní zákazníci mohou sbírat věrnostní body; konkrétní podmínky (sběr, platnost, uplatnění) jsou uvedeny v samostatné sekci internetového obchodu. Prodávající si vyhrazuje právo pravidla kdykoliv upravit nebo program ukončit.

V. Platební podmínky a dodání zboží

  1. Platební metody:
    • Bezhotovostně převodem na účet Prodávajícího: 2402951780 / 2010, IBAN: CZ17 2010 0000 0024 0295 1780;
    • QR platba po odeslání objednávky (platební QR kód v potvrzení);
    • QR platba při osobním odběru;
    • Hotově při osobním odběru.
      (Platbu kartou přes platební bránu Prodávající aktuálně nenabízí.)
  2. Společně s kupní cenou hradí Kupující i náklady na balení a dodání; kupní cena = cena zboží + doprava, není-li výslovně uvedeno jinak.
  3. Při platbě v hotovosti je cena splatná při převzetí; při bezhotovostní platbě do 5 dnů od uzavření smlouvy.
  4. Závazek uhradit cenu je splněn připsáním částky na účet Prodávajícího.
  5. U zakázkové výroby se předem hradí záloha 50 % (viz čl. III odst. 11).
  6. Způsoby dodání:
    • doručení na adresu či výdejní místo určenou Kupujícím,
    • využívaní dopravci: Zásilkovna, Balíkovna,
    • osobní odběr na adrese: Kolbenova 277/1, 190 00 Praha.
  7. Volba dopravy probíhá v objednávce; ceny dopravy jsou uvedeny u jednotlivých metod a v rekapitulaci objednávky.
  8. Je-li doprava sjednána na základě zvláštního požadavku Kupujícího, nese Kupující rizika a případné dodatečné náklady s tím spojené.
  9. Je-li Prodávající povinen dodat zboží na místo určené Kupujícím, je Kupující povinen zboží převzít. Nepřevezme-li je, může Prodávající od kupní smlouvy odstoupit; náklady opakovaného doručení hradí Kupující.
  10. Při převzetí zboží od dopravce je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu a zjevné poškození; v případě závad učinit záznam s dopravcem a bez odkladu informovat Prodávajícího.
  11. Prodávající vystaví Kupujícímu daňový doklad (fakturu); doklad obdrží Kupující elektronicky nebo při převzetí.
  12. Vlastnické právo přechází na Kupujícího až úplným zaplacením ceny a převzetím zboží; nebezpečí škody přechází při převzetí, popř. okamžikem, kdy měl Kupující zboží převzít a neučinil tak.

VI. Odstoupení od smlouvy (spotřebitel)

  1. Kupující–spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů:
    • od převzetí zboží;
    • od převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů nebo částí;
    • od převzetí první dodávky při pravidelné dodávce.
  2. Pro odstoupení může Kupující využít vzorový formulář poskytovaný Prodávajícím (příloha č. 2). Formulář zašlete na emailovou adresu mila.arte@seznam.cz. Prodávající potvrzuje přijetí odstoupení bezodkladně.
  3. Výjimky z odstoupení (§ 1837 občanského zákoníku): zejména
    • dodávka zboží v uzavřeném obalu, které bylo z obalu vyňato a z hygienických důvodů jej nelze vrátit;
    • dodání digitálního obsahu (mimo hmotný nosič) se souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty;
    • zboží vyrobené na zakázku / upravené podle přání spotřebitele („na míru“) – u těchto výrobků nelze od smlouvy odstoupit.
  4. Kupující odešle/odevzdá zboží Prodávajícímu zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení; náklady na vrácení nese Kupující.
  5. Prodávající vrátí přijaté peněžní prostředky (včetně dopravy do výše nejlevnější nabízené metody) do 14 dnů od odstoupení stejným způsobem, není-li dohodnuto jinak; peníze může vrátit až po obdržení zboží či prokázání jeho odeslání.
  6. Zboží musí být vráceno nepoškozené, neopotřebené a čisté, je-li to možné v původním obalu. Prodávající je oprávněn nárok na náhradu škody započíst proti nároku na vrácení ceny.
  7. Prodávající může odstoupit v případě vyprodání zásob, nedostupnosti zboží nebo přerušení výroby/dovozu; o odstoupení informuje bez odkladu a vrátí přijaté platby do 14 dnů.
  8. Je-li se zbožím poskytnut dárek, je darovací smlouva uzavřena s rozvazovací podmínkou – při odstoupení od kupní smlouvy je Kupující povinen dárek vrátit.
  9. V případě vyšší moci (přírodní katastrofa, pandemie, výpadky subdodavatelů apod.) žádná strana neodpovídá za prodlení způsobené těmito okolnostmi; trvá-li déle než 10 dnů, může každá ze stran od smlouvy odstoupit.

VII. Práva z vadného plnění (reklamace)

  1. Prodávající odpovídá, že zboží při převzetí nemá vady; zejména má vlastnosti ujednané, hodí se k obvyklému účelu, odpovídá jakostí, množstvím a provedením a vyhovuje právním předpisům.
  2. Projeví-li se vada do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Práva z vad lze uplatnit u spotřebního zboží do 24 měsíců od převzetí (s výjimkami dle zákona).
    2.1. Změna barvy či zčernání bižuterních částí může být přirozenou reakcí kovu na vlhkost, pot, kosmetiku či pH pokožky; jde o obvyklé opotřebení, nikoli o vadu – v takových případech nelze reklamaci uznat.
  3. Kupující může požadovat: opravu, výměnu nebo přiměřenou slevu; při podstatném porušení smlouvy může odstoupit.
  4. Reklamaci lze uplatnit pomocí formuláře (příloha č. 1) a zaslat jej na email mila.arte@seznam.cz; Prodávající vydá písemné potvrzení o uplatnění a vyřízení.
  5. O reklamaci bude rozhodnuto ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů; vyřízení (včetně odstranění vady) bezodkladně, nejpozději do 30 dnů, nedohodne-li se strany na delší lhůtě.
  6. Právo z vady se nepoužije u zboží prodané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
  7. V případě oprávněné reklamace má Kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů; uplatní do 1 měsíce po skončení reklamačního řízení.
  8. Práva a povinnosti se řídí občanským zákoníkem (§ 1914–1925, § 2099–2117, § 2161–2174) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podrobnosti upravuje Reklamační řád Prodávajícího.

VIII. Doručování

  1. Smluvní strany si mohou doručovat písemnosti prostřednictvím elektronické pošty.
  2. Kupující doručuje na e-mail mila.arte@seznam.cz; Prodávající doručuje na e-mail uvedený v zákaznickém účtu či objednávce.

IX. Mimosoudní řešení sporů

  1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, https://adr.coi.cz/cs.
  2. Platformu pro řešení sporů on-line lze využít na http://ec.europa.eu/consumers/odr.
  3. Prodávající je oprávněn k prodeji na základě živnostenského oprávnění; dozor provádí příslušný živnostenský úřad a ČOI.

X. Ochrana osobních údajů

Prodávající zpracovává osobní údaje Kupujícího v souladu s platnými právními předpisy. Podrobnosti jsou uvedeny v dokumentu „Ochrana osobních údajů (GDPR)“ na www.milaarte.cz.

XI. Dárkové poukazy

  1. Prodávající nabízí elektronické (PDF) uplatnitelné v Internetovém obchodě www.milaarte.cz.
  2. Poukaz obsahuje jedinečný kód, který Kupující zadá v objednávce do odpovídajícího pole.
  3. Poukaz lze uplatnit jednorázově a pouze na nákup zboží (nikoli na dopravu či jiné služby), není-li uvedeno jinak.
  4. Platnost poukazu je 12 měsíců od zakoupení (není-li na poukazu uvedeno jinak). Po uplynutí platnosti poukaz pozbývá účinnosti bez nároku na náhradu.
  5. Poukaz nelze směnit za hotovost; nevyčerpaná částka se nevrací.
  6. V případě odstoupení od smlouvy uhrazené poukazem se nevyplácí hotovost; bude vystaven nový poukaz v odpovídající hodnotě.
  7. Při ztrátě či zneužití poukazu nese odpovědnost Kupující; Prodávající není povinen poskytnout nový kód ani náhradu.
  8. Poukaz nelze kombinovat s dalšími slevami či slevovými kódy, není-li výslovně uvedeno jinak.

XII. Závěrečná ustanovení

  1. 1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky; tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
  2. Prodávající není vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
  3. Veškerý obsah webu (texty, fotografie, grafika, rozvržení, ochranné známky, loga) je chráněn; jakékoliv užití bez souhlasu je zakázáno. Kupující se zdrží činností, které by mohly narušit provoz webu nebo neoprávněně zasáhnout do jeho softwaru.
  4. Prodávající neodpovídá za zásahy třetích osob do Internetového obchodu ani za jeho užití v rozporu s určením.
  5. Kupující přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
  6. Kupní smlouva včetně Obchodních podmínek je archivována v elektronické podobě a není veřejně přístupná.
  7. Prodávající je oprávněn měnit znění Obchodních podmínek; nové znění uveřejní na webu, případně informuje e-mailem, bude-li to nutné. Práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozí verze tím nejsou dotčena.
  8. Přílohou Obchodních podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
  9. Vlastnické právo ke zboží přechází na Kupujícího až po úplném zaplacení celkové ceny a převzetí zboží.

Účinnost: od 1. 2. 2025

 


PŘÍLOHA Č. 1 - FORMULÁŘ PRO REKLAMACI

Adresát:                  Milada Strnadová, Cvikovská 380/2, 190 00 Praha 9

Uplatnění reklamace

Datum uzavření Smlouvy:

 

Číslo objednávky:

 

Datum převzetí zboží:

 

Jméno a příjmení:

 

Adresa:

 

E-mailová adresa:

 

Zboží, které je reklamováno:

 

Popis vad Zboží:

 

Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace:

 

Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace spolu s mým nárokem včetně data a způsobu vyřízení reklamace.

 

Datum:

Podpis: 


PŘÍLOHA Č. 2 - FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

Adresát:                  Milada Strnadová, Cvikovská 380/2, 190 00 Praha 9

Já níže podepsaný/á oznamuji, že tímto odstupuji Smlouvy:

Datum uzavření Smlouvy:

 

Číslo objednávky:

 

Jméno a příjmení:

 

Datum převzetí zboží:

 

Adresa:

 

E-mailová adresa:

 

Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká:

 

Číslo účtu pro vrácení částky:

 

 

Spotřebitel má právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím e-shopu www.milaarte.cz do 14 dnů ode dne převzetí zboží bez udání důvodu.
Pro uplatnění práva využijte prosím formulář nebo napište e-mail na mila.arte@seznam.cz.
Podrobné informace najdete v Obchodních podmínkách.

 

Datum:

Podpis: