Obchodní podmínky
podmínky
I. Základní ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Obchodní podmínky“) jsou vydány dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
- Prodávající: Milada Strnadová, IČ: 225 33 052, se sídlem Cvikovská 380/2, 190 00 Praha, e-mail: mila.arte@seznam.cz (dále jen „Prodávající“).
- Tyto Obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti Prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti jako spotřebitel (dále jen „Kupující“) prostřednictvím internetového obchodu na adrese www.milaarte.cz (dále jen „Internetový obchod“).
- Ustanovení Obchodních podmínek tvoří nedílnou součást kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost.
- Kupní smlouva i Obchodní podmínky se uzavírají v českém jazyce.
- Tyto Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy kupujícím je právnická osoba nebo osoba jednající v rámci své podnikatelské činnosti či samostatného výkonu povolání.
II. Informace o zboží a cenách
- Informace o zboží (včetně cen a hlavních vlastností) jsou uvedeny u jednotlivých položek v katalogu Internetového obchodu. Prodávající není plátcem DPH; ceny jsou konečné a DPH nezahrnují. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
- Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a Prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu k prezentovanému zboží (§ 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije).
- V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
- Případné slevy z ceny zboží nelze vzájemně kombinovat, není-li uvedeno jinak.
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
- Náklady vzniklé Kupujícímu při použití prostředků komunikace na dálku (internet, telefon) si hradí Kupující sám; neliší se od základní sazby jeho poskytovatele.
- Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží a cenách, které jsou konečné včetně všech souvisejících poplatků.
- Objednávat lze:
- prostřednictvím zákaznického účtu po registraci, nebo
- bez registrace vyplněním objednávkového formuláře.
- Kupující v objednávce zvolí zboží, množství, způsob dopravy a platby.
- Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku“; odesláním souhlasí s těmito Obchodními podmínkami. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.
- Prodávající bez zbytečného odkladu potvrdí přijetí objednávky na e-mail Kupujícího. Potvrzení objednávky je přijetím nabídky a dochází jím k uzavření kupní smlouvy. Prodávající neodpovídá za nedoručení e-mailu (chybná adresa, plná schránka, spam apod.).
- Není-li možné některý požadavek splnit, zašle Prodávající Kupujícímu pozměněnou nabídku; kupní smlouva je uzavřena potvrzením přijetí takové nabídky Kupujícím.
- Všechny přijaté objednávky jsou závazné.
- Došlo-li ke zjevné technické chybě v ceně (např. zjevně chybná nulová cena), Prodávající není povinen dodat zboží za takovou cenu, a to ani po potvrzení objednávky. Prodávající bezodkladně informuje Kupujícího a zašle pozměněnou nabídku.
- Obdrží-li Kupující neúplnou, poškozenou či záměnou zásilku, je povinen kontaktovat Prodávajícího bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 dnů od převzetí, a doložit fotografie zásilky a obsahu; způsob nápravy bude dohodnut (výměna, doplnění, vrácení peněz).
- Zakázková výroba (na míru): u zboží vyrobeného na zakázku je Kupující povinen uhradit zálohu 50 % před zahájením výroby, nejpozději do 3 pracovních dnů od potvrzení objednávky; neuhradí-li včas, může být objednávka zrušena. Po schválení návrhu a zahájení výroby je záloha nevratná (propadá ve prospěch Prodávajícího) jako náhrada za čas a materiál. Zbytek ceny se doplácí po dokončení před odesláním/odběrem.
IV. Zákaznický účet
- Registrací vzniká Kupujícímu zákaznický účet; objednávat lze i bez registrace.
- Kupující uvádí správné a pravdivé údaje a udržuje je aktuální.
- Přístup je chráněn uživatelským jménem a heslem; Kupující je povinen zachovávat jejich mlčenlivost. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
- Kupující nesmí umožnit využívání účtu třetím osobám.
- Prodávající může účet zrušit (neaktivita déle než 5 let, porušení povinností apod.).
- Dostupnost účtu může být dočasně omezena z důvodu údržby.
- Registrovaní zákazníci mohou sbírat věrnostní body; konkrétní podmínky (sběr, platnost, uplatnění) jsou uvedeny v samostatné sekci internetového obchodu. Prodávající si vyhrazuje právo pravidla kdykoliv upravit nebo program ukončit.
V. Platební podmínky a dodání zboží
- Platební metody:
- Bezhotovostně převodem na účet Prodávajícího: 2402951780 / 2010, IBAN: CZ17 2010 0000 0024 0295 1780;
- QR platba po odeslání objednávky (platební QR kód v potvrzení);
- QR platba při osobním odběru;
- Hotově při osobním odběru.
(Platbu kartou přes platební bránu Prodávající aktuálně nenabízí.) - Společně s kupní cenou hradí Kupující i náklady na balení a dodání; kupní cena = cena zboží + doprava, není-li výslovně uvedeno jinak.
- Při platbě v hotovosti je cena splatná při převzetí; při bezhotovostní platbě do 5 dnů od uzavření smlouvy.
- Závazek uhradit cenu je splněn připsáním částky na účet Prodávajícího.
- U zakázkové výroby se předem hradí záloha 50 % (viz čl. III odst. 11).
- Způsoby dodání:
- doručení na adresu či výdejní místo určenou Kupujícím,
- využívaní dopravci: Zásilkovna, Balíkovna,
- osobní odběr na adrese: Kolbenova 277/1, 190 00 Praha.
- Volba dopravy probíhá v objednávce; ceny dopravy jsou uvedeny u jednotlivých metod a v rekapitulaci objednávky.
- Je-li doprava sjednána na základě zvláštního požadavku Kupujícího, nese Kupující rizika a případné dodatečné náklady s tím spojené.
- Je-li Prodávající povinen dodat zboží na místo určené Kupujícím, je Kupující povinen zboží převzít. Nepřevezme-li je, může Prodávající od kupní smlouvy odstoupit; náklady opakovaného doručení hradí Kupující.
- Při převzetí zboží od dopravce je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu a zjevné poškození; v případě závad učinit záznam s dopravcem a bez odkladu informovat Prodávajícího.
- Prodávající vystaví Kupujícímu daňový doklad (fakturu); doklad obdrží Kupující elektronicky nebo při převzetí.
- Vlastnické právo přechází na Kupujícího až úplným zaplacením ceny a převzetím zboží; nebezpečí škody přechází při převzetí, popř. okamžikem, kdy měl Kupující zboží převzít a neučinil tak.
VI. Odstoupení od smlouvy (spotřebitel)
- Kupující–spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů:
- od převzetí zboží;
- od převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů nebo částí;
- od převzetí první dodávky při pravidelné dodávce.
- Pro odstoupení může Kupující využít vzorový formulář poskytovaný Prodávajícím (příloha č. 2). Formulář zašlete na emailovou adresu mila.arte@seznam.cz. Prodávající potvrzuje přijetí odstoupení bezodkladně.
- Výjimky z odstoupení (§ 1837 občanského zákoníku): zejména
- dodávka zboží v uzavřeném obalu, které bylo z obalu vyňato a z hygienických důvodů jej nelze vrátit;
- dodání digitálního obsahu (mimo hmotný nosič) se souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty;
- zboží vyrobené na zakázku / upravené podle přání spotřebitele („na míru“) – u těchto výrobků nelze od smlouvy odstoupit.
- Kupující odešle/odevzdá zboží Prodávajícímu zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení; náklady na vrácení nese Kupující.
- Prodávající vrátí přijaté peněžní prostředky (včetně dopravy do výše nejlevnější nabízené metody) do 14 dnů od odstoupení stejným způsobem, není-li dohodnuto jinak; peníze může vrátit až po obdržení zboží či prokázání jeho odeslání.
- Zboží musí být vráceno nepoškozené, neopotřebené a čisté, je-li to možné v původním obalu. Prodávající je oprávněn nárok na náhradu škody započíst proti nároku na vrácení ceny.
- Prodávající může odstoupit v případě vyprodání zásob, nedostupnosti zboží nebo přerušení výroby/dovozu; o odstoupení informuje bez odkladu a vrátí přijaté platby do 14 dnů.
- Je-li se zbožím poskytnut dárek, je darovací smlouva uzavřena s rozvazovací podmínkou – při odstoupení od kupní smlouvy je Kupující povinen dárek vrátit.
- V případě vyšší moci (přírodní katastrofa, pandemie, výpadky subdodavatelů apod.) žádná strana neodpovídá za prodlení způsobené těmito okolnostmi; trvá-li déle než 10 dnů, může každá ze stran od smlouvy odstoupit.
VII. Práva z vadného plnění (reklamace)
- Prodávající odpovídá, že zboží při převzetí nemá vady; zejména má vlastnosti ujednané, hodí se k obvyklému účelu, odpovídá jakostí, množstvím a provedením a vyhovuje právním předpisům.
- Projeví-li se vada do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Práva z vad lze uplatnit u spotřebního zboží do 24 měsíců od převzetí (s výjimkami dle zákona).
2.1. Změna barvy či zčernání bižuterních částí může být přirozenou reakcí kovu na vlhkost, pot, kosmetiku či pH pokožky; jde o obvyklé opotřebení, nikoli o vadu – v takových případech nelze reklamaci uznat. - Kupující může požadovat: opravu, výměnu nebo přiměřenou slevu; při podstatném porušení smlouvy může odstoupit.
- Reklamaci lze uplatnit pomocí formuláře (příloha č. 1) a zaslat jej na email mila.arte@seznam.cz; Prodávající vydá písemné potvrzení o uplatnění a vyřízení.
- O reklamaci bude rozhodnuto ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů; vyřízení (včetně odstranění vady) bezodkladně, nejpozději do 30 dnů, nedohodne-li se strany na delší lhůtě.
- Právo z vady se nepoužije u zboží prodané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
- V případě oprávněné reklamace má Kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů; uplatní do 1 měsíce po skončení reklamačního řízení.
- Práva a povinnosti se řídí občanským zákoníkem (§ 1914–1925, § 2099–2117, § 2161–2174) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podrobnosti upravuje Reklamační řád Prodávajícího.
VIII. Doručování
- Smluvní strany si mohou doručovat písemnosti prostřednictvím elektronické pošty.
- Kupující doručuje na e-mail mila.arte@seznam.cz; Prodávající doručuje na e-mail uvedený v zákaznickém účtu či objednávce.
IX. Mimosoudní řešení sporů
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, https://adr.coi.cz/cs.
- Platformu pro řešení sporů on-line lze využít na http://ec.europa.eu/consumers/odr.
- Prodávající je oprávněn k prodeji na základě živnostenského oprávnění; dozor provádí příslušný živnostenský úřad a ČOI.
X. Ochrana osobních údajů
Prodávající zpracovává osobní údaje Kupujícího v souladu s platnými právními předpisy. Podrobnosti jsou uvedeny v dokumentu „Ochrana osobních údajů (GDPR)“ na www.milaarte.cz.
XI. Dárkové poukazy
- Prodávající nabízí elektronické (PDF) uplatnitelné v Internetovém obchodě www.milaarte.cz.
- Poukaz obsahuje jedinečný kód, který Kupující zadá v objednávce do odpovídajícího pole.
- Poukaz lze uplatnit jednorázově a pouze na nákup zboží (nikoli na dopravu či jiné služby), není-li uvedeno jinak.
- Platnost poukazu je 12 měsíců od zakoupení (není-li na poukazu uvedeno jinak). Po uplynutí platnosti poukaz pozbývá účinnosti bez nároku na náhradu.
- Poukaz nelze směnit za hotovost; nevyčerpaná částka se nevrací.
- V případě odstoupení od smlouvy uhrazené poukazem se nevyplácí hotovost; bude vystaven nový poukaz v odpovídající hodnotě.
- Při ztrátě či zneužití poukazu nese odpovědnost Kupující; Prodávající není povinen poskytnout nový kód ani náhradu.
- Poukaz nelze kombinovat s dalšími slevami či slevovými kódy, není-li výslovně uvedeno jinak.
XII. Závěrečná ustanovení
- 1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky; tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
- Prodávající není vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- Veškerý obsah webu (texty, fotografie, grafika, rozvržení, ochranné známky, loga) je chráněn; jakékoliv užití bez souhlasu je zakázáno. Kupující se zdrží činností, které by mohly narušit provoz webu nebo neoprávněně zasáhnout do jeho softwaru.
- Prodávající neodpovídá za zásahy třetích osob do Internetového obchodu ani za jeho užití v rozporu s určením.
- Kupující přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
- Kupní smlouva včetně Obchodních podmínek je archivována v elektronické podobě a není veřejně přístupná.
- Prodávající je oprávněn měnit znění Obchodních podmínek; nové znění uveřejní na webu, případně informuje e-mailem, bude-li to nutné. Práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozí verze tím nejsou dotčena.
- Přílohou Obchodních podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
- Vlastnické právo ke zboží přechází na Kupujícího až po úplném zaplacení celkové ceny a převzetí zboží.
Účinnost: od 1. 2. 2025
PŘÍLOHA Č. 1 - FORMULÁŘ PRO REKLAMACI
Adresát: Milada Strnadová, Cvikovská 380/2, 190 00 Praha 9
Uplatnění reklamace
Datum uzavření Smlouvy: |
|
Číslo objednávky: |
|
Datum převzetí zboží: |
|
Jméno a příjmení: |
|
Adresa: |
|
E-mailová adresa: |
|
Zboží, které je reklamováno: |
|
Popis vad Zboží: |
|
Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace: |
|
Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace spolu s mým nárokem včetně data a způsobu vyřízení reklamace.
Datum:
Podpis:
PŘÍLOHA Č. 2 - FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Adresát: Milada Strnadová, Cvikovská 380/2, 190 00 Praha 9
Já níže podepsaný/á oznamuji, že tímto odstupuji Smlouvy:
Datum uzavření Smlouvy: |
|
Číslo objednávky: |
|
Jméno a příjmení: |
|
Datum převzetí zboží: |
|
Adresa: |
|
E-mailová adresa: |
|
Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká: |
|
Číslo účtu pro vrácení částky: |
|
Spotřebitel má právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím e-shopu www.milaarte.cz do 14 dnů ode dne převzetí zboží bez udání důvodu.
Pro uplatnění práva využijte prosím formulář nebo napište e-mail na mila.arte@seznam.cz.
Podrobné informace najdete v Obchodních podmínkách.
Datum:
Podpis: